Wytyczne dla współpracowników
Witaj, czytelniku! Jeśli tu zajrzałeś, to prawdopodobnie chciałbyś dołączyć do Azymutu i opublikować swój artykuł na naszym portalu, co nas niezwykle cieszy! Przed wyruszeniem w drogę należy jednak zebrać drużynę, zaś przed przesłaniem nam tekstu, warto przeczytać poniższe wskazówki. Na końcu znajdziesz też plik ze schematem artykułu.
O czym warto dla nas pisać?
Jeśli masz pomysł na temat, a nie wiesz, czy pasuje on do azymutowych treści, nie wahaj się napisać do nas maila na [email protected]. Niemniej jednak od razu deklarujemy, że przyjmujemy przede wszystkim teksty metodyczno-ideowo-programowe, od scenariuszy fantastycznych gier, przez opis dobrych praktyk metodycznych, po ideowe rozważania na płaszczyźnie nieco bardziej ogólnej, ale także recenzje książek, projekty pionierki i luźne satyry na skautową rzeczywistość.
Namawiamy Cię do porządnego zgłębienia tematu, o którym chcesz pisać, nawiązania do literatury skautowo-harcerskiej i zasad metody. Być może zmienisz zdanie w trakcie pisania, poza tym ułatwisz nam i ewentualnym polemikom odniesienie się do wybranego przez Ciebie zagadnienia.
Azymut jako zadanie na próbę
Jeśli piszesz artykuł w ramach próby instruktorskiej lub innego zadania (innymi słowy, jeśli ktoś narzucił Ci ten obowiązek) to wiedz, że nasza pozytywna ocena i publikacja nie oznacza automatycznie, że komisja instruktorska podzieli nasz pogląd – nie możemy wchodzić w jej buty. Jednocześnie zaznaczamy, że nie czujemy się zobowiązani publikować każdej wysłanej do nas treści.
Długość i jakość artykułów
Długość tekstu oceniamy na minimum jedną, maksymalnie trzy strony maszynopisu (od 2800 do 8400 znaków). Oczywiście nie oznacza to, że nie przyjmujemy tekstów dłuższych, niemniej wówczas będziemy je publikować w częściach. Niezbędne jest podzielenie tekstu na kilkuzdaniowe akapity, a także nadanie im odpowiednich nagłówków (przykładem jak to zrobić może być tekst, który właśnie czytasz).
Zastrzegamy sobie prawo do pewnej redakcji i korekty, przede wszystkim językowej. W przypadku poważniejszych zmian w tekście, lub merytorycznych uwag, spodziewaj się kontaktu z naszej strony.
Niezbędne załączniki
Do artykułu koniecznie załącz zdjęcia ilustrujące jego treść – w jak najlepszej jakości (zdjęcia w minimalnej rozdzielczości 1920 x 1080px – choć niekoniecznie w tych proporcjach). W przypadku pomysłów na gry czy projektów pionierki, serdecznie zachęcamy także do zilustrowania artykułu rysunkami. Pamiętaj, by zdjęcia które przesyłasz można było opublikować na stronie – zorientuj się, czy masz do tego prawo.
Do stopki redakcyjnej dołącz swoje zdjęcie w mundurze (w kwadracie, najlepiej 400px x 400px) oraz krótki opis harcerskiej i życiowej drogi.
Tekst napisz na wzorcu: Word (.docx) albo Google Docs.
Gdzie i jak wysłać wszystkie materiały?
Swój tekst wraz ze zdjęciami ślij do nas mailem na [email protected]! Możesz nam udostępnić Doca Google lub plik w .doc lub .docx. Pamiętaj, by zdjęcia załączyć oddzielnie!
Chcemy wreszcie powtórzyć, że bardzo nas cieszy to, że tu zajrzałeś. Azymut to nie grupa harcerskich erudytów, literatów i językoznawców, ale grupa ludzi, którzy chcieliby przekazać swoje doświadczenie instruktorom i drużynowym. Nie bój się więc podzielić z nami własnymi przemyśleniami i doświadczeniami!